Video: The Midnight Chase | Critical Role | Campaign 2, Episode 3 2024
Er zijn veel bronnen van verkeer voor een e-commerce website. Sommige van hen zijn:
- Zoekmachines
- Social media
- Mond tot mond
- Conventionele media
- Betalen per klik (PPC).
Elke verkeersbron heeft zijn voor- en nadelen. Ik vind het fascinerend dat veel e-commerce bedrijven gezonde winsten behouden en groei, uitsluitend met e-commerce PPC-advertenties.
De PPC Math
De klikken waarvoor u betaalt, kan snel een groot aantal toevoegen.
Daarom is het belangrijk om te begrijpen op de wiskunde die bij PPC-campagnes voor e-commerce-bedrijven betrokken is. Hier zijn enkele belangrijke termen die u in gedachten moet houden voordat u de Math begrijpt.
Kosten per klik (CPC)
De CPC is de kosten die u betaalt aan het PPC-advertentienetwerk, zoals Google AdWords, om één klik op uw advertentie te krijgen. Dat vertaalt zich naar één bezoeker op uw e-commerce website. Vaak is de CPC geen nummer dat vooraf bepaald wordt. Advertentienetwerken zoals Google AdWords gebruiken een veilingmechanisme. Als gevolg daarvan is uw werkelijke CPC meestal lager dan de maximum CPC-instelling.
Als u wilt dat uw berekeningen conservatief zijn, kunt u overwegen dat uw CPC de maximum CPC is die u heeft toegestaan. Een nauwkeuriger berekening kan worden verkregen door rekening te houden met de werkelijke CPC die u uiteindelijk betaalt. Het probleem met het gebruik van de werkelijke CPC is dat het van tijd tot tijd verandert. Een plotselinge stijging in CPC zou uw pay-per-click strategie kunnen ontsporen.
Conversiepercentage (CR)
Op basis van uw track record moet u het aandeel bezoekers weten dat op uw e-commerce website aankomt. Als u bijvoorbeeld vindt dat gemiddeld 3 bezoekers van elke honderd een aankoop doen, dan is uw conversiepercentage:
(3 ÷ 100) = 0. 03
Opbrengst per conversie (YPC) < Verdeel de totale winst, door het aantal bezoekers dat deze aankopen heeft gemaakt.
Dit geeft u uw opbrengst per conversie. Bij het berekenen van de winst zorg ervoor dat u de kosten van de verkochte goederen afneemt. Ook aftrek kosten zoals betaling gateway kosten en verzending. Doe vaste vaste kosten niet af, die niet direct verband houden met de verkoopkosten, zoals uw bedrijfskosten. Trek ook niet de uitgaven voor PPC-reclame af.
Opbrengst per bezoeker (YPV)
Opbrengst per bezoeker is het product van CR en YPC, i. e. ,
YPV = CR × YPC
De opbrengst per bezoeker geeft u de gemiddelde hoeveelheid geld die u verwacht per bezoeker op uw website te maken.
De PPC-winstgevendheidsformule voor e-commerce-bedrijven
U maakt geld als:
CPC
Om het anders te zeggen, is de CPC wat u besteedt om één bezoeker te krijgen, en de YPV is wat u verdient per bezoeker. Zolang de YPV groter is, maak je geld.
Een voorbeeld
Stel dat u een PPC-campagne op Google AdWords installeert en uw CPC is $ 0. 25. Op basis van uw ervaring weet u dat 2% van de bezoekers van uw site een aankoop doen. Dus uw CR is 0. 02. Stel nu voor dat de gemiddelde winst die u per verkoop maakt is $ 12. 5, i. e. , uw opbrengst per conversie is $ 12. 5.
We kunnen dat zien:
CPC = $ 0. 25
CR = 0. 02
YPC = $ 12. 5
YPV = CR × YPC = 0. 02 × 12. 5 = $ 0. 25
Vandaar CPC = $ 0. 25 = YPV
Deze situatie waar CPC gelijk is aan YPV heet breakeven. Bij het breakevenpunt maakt u geen geld of verlies.
Opmerkingen over het berekenen van PPC-winst
Hoewel de berekeningen aangeven dat u geld boven het pensioen zal verdienen, moet u ervoor zorgen dat u ver boven het peil bent, zodat u een gezonde winst kunt maken.
- Alle variabelen in de berekening zijn binnen uw controle; althans tot op zekere hoogte. Probeer uw CR en YPC te verhogen, terwijl u uw CPC verlaagt.
- Omdat de vaste bedrijfskosten niet in deze berekening worden verwerkt, hebben de meeste kleine e-commerce-bedrijven de YPV nodig om veel hoger te zijn dan de CPC, vaak met een veelvoud van 5 of meer.
- Definitieve gedachten
E-commerce-bedrijven maken vaak verliezen voor een langere periode.
Maar ze zullen een winst moeten maken of verliezen. PPC-uitgaven, althans in de vroege dagen, zijn een belangrijk onderdeel van hun uitgaven. Zo effectief PPC-beheer kan het verschil maken tussen succes en mislukking.
3 Eenvoudige stappen voor het bouwen van de perfecte online portefeuille
Klik hier voor meer informatie over het bouwen van een killer online portfolio. Met name nuttige tips en tools om een onbetwistbare online aanwezigheid te creëren.
Hoe u de perfecte keynote-luidspreker selecteert
Zoals het over het zoeken gaat. Leer de stappen om de beste keynoot voor uw evenement te vinden.
10 Beste fouten maken Couponers maken
Hier zijn 10 veelvoorkomende fouten die mensen maken bij het gebruik van kortingsbonnen.